Giorgio & Dodo surviving Heathrow

15 oktober 2019 - London, Verenigd Koninkrijk

Rennen om stil te staan.

Met enige gehaastheid, een paar waterlanders en een hart vol spanning vertrekken we vol goede moed richting Schiphol. Al snel blijkt onze haast onnodig, geen rij ofwel we kunnen direct inchecken en linea recta naar de heinekenlounge. We klinken de halve liters bier op ons aankomend avontuur en vergeten bijna de tijd. Vanzelfsprekend zijn wij, in onze gretige dorst, de eerste de besten kroeg ingedoken. We blijken verder weg dan verwacht en met versnelde tred gaan we richting de gate. Eenmaal aangekomen bij de gate is geen vliegtuig te bekennen, ons door het rennen verhoogde hartslag schiet in de keel. Wederom bleek onze spoed niet nodig, het vliegtuig heeft vertraging. Na nog een gedeeld biertje, wat pinda's en een stoelmassage mogen we eindelijk het vliegtuig in. Na een korte discussie komen we (pas in London) tot de conclusie dat we toch wél op tijd zijn voor de aansluitende vlucht. Eppie en peppie waren even vergeten dat de klok een uur achteruitging! Een uur de tijd om over te stappen, lijkt toch voldoende. Blijkbaar niet, Heatrow is té  groot. We zijn nu écht te laat en het was niet eens ons eigen (drankgebruik) schuld. De volgende vluchten zitten vol en we moeten een dag wachten. Mopper mopper we missen hierdoor één hele dag in Afrika en de strakke planning loopt volledig in de soep. British airways troost onze teleurstelling met vouchers en een overnight pakket met gratis t-shirt. Voor de incheckbalie van het hotel staat een lange rij. Daar gaan wij niet op wachten, voorspelbaar als we zijn, gaan we eerst een pint nuttigen in the hotelpub. Als de rij begint te slinken lopen we richting de balie, voor onze neus komt net een nieuwe stoet teleurgestelde toeristen binnen. Het rennen zijn we inmiddels gewend en we schieten nog snel voor de meeste mensen de rij in. Om vervolgens achter gelaten te worden door de baliemedewerker die sleutelpasjes bij moet maken. Als ik Jord op pad stuur om meer bier te gaan halen, zijn we uiteindelijk aan de beurt en kunnen met onze drankjes naar de hotelkamer. Waar we onszelf moeten vermaken in de gratis xxl witte tshirts, een boekje met Afrikaanse plaatjes en toto op de achtergrond.