Giorgio & Dodo bij Mama afrika.

8 november 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De laatste paar dagen van onze reis brengen we door in kaapstad. Voor de eerste twee nachten slapen we in een dorm met 20 cabines. Best wel relaxed om je eigen kleine ruimte te hebben. Het is alleen niet rustiger in de nacht. We hebben meerdere snurkers en extreem vroege vogels die ons van onze nachtrust afhouden. We stellen onszelf gerust met de gedachte dat we voor de laatste nacht een hotel geboekt hebben.
We bezichtigen de stad met behulp van de 'red' bus (hop-on hop-off) en maken een boottocht. We proberen nog een biervlucht bij de 100tap waar ze zoals de naam al veraad honderd bier op tap hebben. Na twee vermoeiende dagen gaan we, in de regen, op weg naar het happy rhino hotel. We verheugen ons op de privé kamer, de eigen douche en de nachtrust die we tegemoet gaan. Deze droom valt bij binnenkomst meteen in duigen. We zijn in een krakkemikkig hotel aangekomen en krijgen een minikamer toegewezen. De badkamer is zo klein, als je doucht de wc rol kletsnat wordt.
Het beloofde uitzicht op de tafelberg wordt geblokkeerd door een grote muur die je vanuit het raam bijna kan aanraken, zo dicht staan de gebouwen op elkaar.
In ieder geval geen last van snurkers midden in de nacht zeg ik nog optimistisch tegen Jord.

Na enkele biertjes bij 99bottles (je raad het al ze hebben 99 keuzes aan bierflesjes) op het balkon, gaan we uiteten bij Mama Africa! The place to eat in cape town. We genieten van een feestmaal met een live band.  Jord neemt de krokodillen sateh, eindelijk weer pindasaus. Ik neem mama's boboti, wederom voortreffelijk.  Een geslaagde avond om onze reis af te sluiten. Naar huis en naar bed, morgen vertrekken we naar Nederland.

Om 01.50 schiet ik wakker van de herrie. Gillende vrouwen! Ze praten zo hard onderling in de inheemse taal. Net alsof een groep bavianen een orkest aan het geven is in de gang. Dit gaat de hele nacht door en Jord vraagt nog schrijnend of ik blij ben dat we geen snurkers op de kamer hebben.

1. Marianne van Beek:
    8 november 2019
    Hahaha....dat worft dus bijtanken in het vliegtuig naar huis...letterlijk en figuurlijk. Hahaha