Saved in Sydney

15 september 2017 - Sydney, Australië

Met een beetje hulp zoek ik zo snel mogelijk een goedkoop hostel want het weer in Sydney is omgeslagen van bloedje heet naar ijskoud. Een goedkoop hostel is het zeker en dan bedoel ik niet de prijs maar voornamelijk het aanzicht. Zolang ik maar kan douchen want ik stink na de lange vlucht. Mijn kamergenoten slapen al voor 22.00 (best wel wennen om een kamer te delen met 7 vreemde), dus ik besluit even in mijn eentje Sydney te verkennen. Uiteraard een fantastisch idee, voor iemand met mijn richtingsgevoel! Binnen een half uur ben ik hopeloos verdwaald. Gelukkig hoor ik in de verte een aantal Nederlanders praten. Omdat ik te beschaamd ben om te roepen " help help ik ben verdwaald" besluit ik ze een stukje te volgen. Het geluk staat me bij want ze verblijven in het 'big hostel' het defqon-hostel waar alle feestgangers zijn verzameld. Meteen besluit ik hier voor de aankomende twee nachten een bed te huren en de weg te vragen naar mijn cheapass-hostel.
De volgende dag ben ik vroeg op gestaan voor het uitchecken en het "gratis inclusief onbijt" (haha!) Peanutbutter-jellie-sammies en instant coffee, goed genoeg voor mij. Snel naar het bighostel, door het park met de meest vreemde 'duiven' die ik ooit heb gezien. Na afgelopen nacht (wegens wegwerkzaamheden werd er de hele nacht gedrild en geboord) is het bighostel een verademing. Wat een luxe!! Nu kan ik eindelijk op pad om Sydney te verkennen, zie foto's.

1. Richard Dragt:
    16 september 2017
    Haha het welbekende fenomeen "Doowies Richtings gevoel" is zelfs down under niet te verbeteren. Gelukkig kan ze altijd nog terugvallen op haar Spy skills en op een afstandje Nederlanders volgen. :-p heel veel plezier in Sydney en op Defqon! Het gaat hier goed met mij en Safira!