Dreamtime Darraweit Guim (wwoof 6)

7 november 2017 - Darraweit Guim, Australië

Het is al donker als ik met mijn grote oranje backpack sta te wachten op het verlaten treinstation in Wallan. De zoon van Anne (host 6) komt me, als het goed is, hier ophalen. Aan de overkant van de straat spot ik een hotel, wat me geruststelt, mocht niemand komen opdagen. In mijn gedachte was 'de zoon' een negentienjarige bogan (ozzie-slang voor achterbuurt/ white trash) met een stoffige sportcar. Niks bleek minder waar, behalve dan het stoffige gedeelte, Scott is een vriendelijke vent van middelbare leeftijd die zijn vrije tijd doorbrengt op de golfbaan.

In Darraweit Guim aangekomen laat hij me de houten bungalow zien en wijst hij me naar het huis van zijn moeder. Ondanks dat het donker is kan ik al genieten van de prachtige tuin vol gekleurde bloemen en vogelkooien. Als ik bij Anne naar binnen loop, tref ik een huiskamer vol televisie kijkende mensen. In het gedimde licht heb ik geen flauw idee wat er van me verwacht wordt dus stel ik me enthousiast aan iedereen voor. Dan pas ontdek ik de joeys (baby kangoeroes), gewrapt in dekentjes, slapend in twee hondenmanden. Ik stoor duidelijk in een spannende detective serie en neem voorzichtig plaats op de bank. Anne is wat kort van stof, net als haar visite, toont ze weinig interesse in mij en is voornamelijk bezig met het voeren van een joey. De sfeer is wat bedrukt en ik voel me niet om mijn gemak. Ik excuseer mezelf en ga op tijd naar bed (het is inmiddels al 22:00). Anne kijkt me begripvol aan en haar vriendelijke ogen stellen me enigszins gerust voor de aankomende dag.

In de ochtend is de stemming in het huis gekeerd en verontschuldigd Anne zich voor het ongastvrije ontvangst. Anne ontpopt zich in een hilarische (vooral schunnige) oma waarmee ik een geweldige wwoof ervaring rijker ben. Ik help met het verzorgen van zeven baby's waarvan vijf met de fles in huis gevoed worden. Drie grijze kangoeroes, een wallabie en een rode kangoeroe. Wat bijzonder is want rode kangoeroes komen in dit gedeelte van Australië niet voor. Omdat Anne dreigt om mijn paspoort aan Macca (mijn kaketoe maatje) te geven om versnippert te worden en omdat ik verzot ben op de chocolat slice die Anne maakt, besluit ik langer te blijven. Anne is een bijzondere vrouw, met een leven vol interessante avonturen, die ze in fantastische verhalen aan je kan vertellen. De belangrijkste levensles die ze me gaf was: " You are sitting on a goldmine lovie".